تاریخچه کفش از ابتدا تاکنون

تاریخچه کفش _ چرم بازان _چرمبازان

سلام برشما دوست عزیز و گرامی. انسان های اولیه پابرهنه راه می رفتند. اما به لطف نعمت عقل، انسان ها تصمیم گرفتند پای خود را دربرابر عوامل خارجی محافظت کنند. بدینگونه اختراع کفش به وقوع پیوست. تاریخچه کفش به چه زمانی برمی گردد؟

تا انتها همراه چرم بازان باشید.

تاریخچه کفش

انسان های اولیه پابرهنه راه می رفتند. خوشبختانه بدلیل وجود نعمت عقل و تفکر، انسانها به تدریج به فکر محافظت از پاها افتادند. بدین گونه اولین کفش ها اختراع شد. مسلما کفش هایی که در اول درست می شدند، ظاهر ساده و ابتدایی داشتند. به مرور ظاهر و کارایی کفش ها بهتر شد و تنوع مدلها بیشتر شد.

خوشبختانه امروزه به قدری تنوع کفش بالا می باشد که هیچ تولیدکننده ای نمی تواند ادعا کند که تمامی مدلهای کفش را دارد.

کفش کی اختراع شد؟

درمورد این سوال از تاریخچه کفش نمی توان پاسخ ثابتی داد. چون همه ی انسان ها از نعمت عقل و تفکر برخوردار هستند. همانطور که می دانید، آب و هوای مناطق مختلف زمین، متفاوت است. برای مثال مردم درناحیه کویری یا گرم مانند مصر یک نوع کفش را اختراع کردند. مردم مناطق سردسیر یک نوع خاصی از کفش را اختراع کردند . مردم مناطق کوهستانی نوعی دیگر کفش را اختراع کردند.

قدمت اولین کفش ها به پنج هزار سال قبل می رسد. البته ممکن است کشفیات جدید صورت بگیرد و دانسته های ما را تغییر دهد.

انسانهای اولیه هم پاهای خود را می پوشاندند ولی نمی توان به آنها کفش گفت. چون اولا همه ی افراد پاهایشان را نمی پوشاندند. یعنی پوشش دادن پا به تازگی اختراع شده بود. ثانیا ساختار و مواد کفش بسیار ساده بودند.

پیشنهاد برای مطالعه: کفش چیست؟

دوره های تاریخچه کفش

در هر دوره ای خاص از تاریخ، صنعت و سبک زندگی انسان ها تغییر محسوس می کند. درمورد تاریخچه کفش هم همینطور. در زمان خاصی به یکباره شاهد تغییر در ساختار و جنس کفش ها بوده ایم.

دوران پیش ازباستان

در این دوره از تاریخچه کفش چیزی به اسم کفش وجود نداشت. انسانها کم کم به فکر پوشاندن پاهای خود با وسایل دم دستی و طبیعی افتادند.

دوران باستان

در این دوره از تاریخچه کفش، کفش های ابتدایی با ظاهر ساده اختراع شدند. اما پوشیدن کفش همه گیر نشده بود و عده ی کمی می توانستند کفش بپوشند.

البته به مرور به تعدا افرادی که می توانستند کفش بپوشند، اضافه می شود.

پیشنهاد برای مطالعه: پا چیست؟

قرون وسطی

در قرون وسطی کیفیت کفش ها و مدل های آن افزایش یافت. پوشیدن کفش همه گیر شده بود.

بعد از قرون وسطی تا اوایل قرن بیستم

در این دوران نیز صنعت کفش جهش قابل ملاحظه ای تجربه کرد. افراد مرفه می توانستند مدلهای مخصوص برای خودشان را سفارش دهند. افراد معمولی به پوشیدن کفش های معمولی قانع بودند.

پیشنهاد برای مطالعه: منظور از قلب دوم چیست؟

دوران مدرن (جدیدترین دوره تاریخچه کفش)

دوران مدرن از اوایل قرن بیستم تا الان ادامه دارد. در این دوره از تاریخچه کفش تنوع مدل و جنس به شدت افزایش یافت. بعد از قرن بیستم و بخصوص بعد از انقلاب صنعتی مدلهای مختلفی از کفش به وجود آمد. با اختراع ماشین و هواپیما و تلویزیون و اینترنت مردم با انواع سبک پوشش کشورهای دیگر آشنا شدند.

فردی که در آمریکا زندگی می کرد؛ نوع پوشش آسیایی ها و دیگر کشورها را می دید و الهام می گرفت. فردی که اروپا زندگی می کرد از سبک پوشش دیگران الهام می گرفت.

خواننده ها ، هنرمندان و سایر افراد مشهور مدلهای مختلفی را مد کردند.

امروزه تنوع کفش ها به قدری زیاد است که هیچ تولید کننده ای نمی تواند بگوید. تمامی مدلها را می توانیم تولید کنیم.

برای مطالعه بیشتر درمورد تاریخچه کفش می توانید به سایت دانشنامه آزاد مراجعه کنید.

تاریخ اختراع کفش - charmbazan - چرم بازان

مقاله “تاریخچه کفش” چقدر مفید بود؟ شما چه اطلاعاتی دیگری دراین زمینه دارید؟ لطفا نظرتان را به اشتراک بگذارید. با کلیک روی آیکن باما درارتباط باشید.

ارادتمند شما

چرم بازان (charmbazan.com)

Rating 5.00 from 2 votes

این نوشته در کفش ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال دارید؟ کلیک کنید
×
پشتیبانی واتساپ Whatsapp chat
پشتیبانی تلفنی Whatsapp chat
2 +