اشتباهات پوشیدن کفش

اشتباهات در طرز پوشیدن کفش

درود بر شما دوست ارجمند و خوش استایل. به سایت چرم بازان خوش آمدی. برخی افراد هنگام پوشیدن کفش یکسری اشتباهاتی انجام می دهند. این اشتباهات باعث می شود استایل آنها بد جلوه کند. این مقاله را مطالعه نمایید تا ببینید آیا مرتکب این اشتباهات در پوشیدن کفش می شوید؟ تا انتها همراه ما باشید.

اشتباهات پوشیدن کفش

خواباندن پشت کفش

خواباندن پشت کفش یعنی نابود کردن آن . اگر قرار بود پشت کفش را بخوابانیم، از همان ابتدا تولید کننده این کار را می کرد و دیگر منتظر ما نمی ماندند! همچنین با اینکار مردم دیدگاه بدی نسبت به شما پیدا می کنند. پس این اشتباه را انجام ندهید. به راستی که حیف است اثر هنری و حاصل زحمت یک استاد را خراب کنیم. خواباندن پشت کفش ظاهر خوبی ندارد.

راهکار: می توانید از کفش صندل در موقعیت های دوستانه و غیر رسمی استفاده کنید. ولی نباید پشت کفشتان را در مواقع رسمی بخوابانید.

انگشت دست بجای پاشنه کش کفش

حتما هنگامی که آقایان از خانه خارج می شوند را دیده اید که استفاده از انگشت خود کفش خود را می پوشند شاید شما هم همین کار را انجام می دهید. استفاده کردن از انگشت به جای پاشنه کش هم قسمت پشتی کفش شما را  از بین می برد و هم اینکه این مدل پوشیدن کفش ظاهر خوبی ندارد.

راهکار: خرید یک عدد پاشنه کش نه هزینه ی خاصی دارد و نه فضای خاصی را اشغال میکند.

با خرید کفش چرم از چرم بازان، وسایل مراقبت از را هدیه خواهید گرفت.

وسایل مراقبت از کفش شامل: واکس، پاشنه کش کفش، برس کفش  فرچه کفش می باشد.

پوشیدن کفش که عمرش تمام شده

هر کفش چرمی به دلایلی مانند مراقبت نکردن اصولی یا تمام شدن عمر آن یا هر دلیل دیگری بالاخره یک زمانی کهنه می شود و قابل استفاده نخواهد بود. پس نیاز به کفش چرم جدید خواهیم داشت.

راهکار: کفش چرم که کهنه شده و کارکرد مناسبی ندارد را دور بیندازید. تا زمانی که کفش کهنه را دور نیندازید به فکر خرید کفش چرم جدید و شیک نخواهید افتاد.

پوشیدن کفش فقط مشکی

رنگ مشکی یکی از بهترین رنگ ها برای کفش چرم  و برای موقعیت رسمی در اولویت است. اینکه همیشه بخواهیم کفش مشکی بپوشیم اشتباه است. انتخاب رنگ های مختلف هم باعث می شوند دیگران بدانند که شما به استایل خود توجه دارید و هم اینکه قدرت شما در ست کردن کفش را نشان می دهد.

راهکار : رنگ های قهوه ای ،عسلی ، زرشکی رنگ های مناسب و با وقاری هستند. از آنها غافل نباشیم.

اشتباهات در هنگام پوشیدن کفش

تعصب بیجا به یک مدل کفش

بعضی از افراد هستند با وجود اینکه در هر بار خرید کفش  رنگ های مختلف را انتخاب میکنند ولی همه این رنگ ها متعلق به یک مدل کفش است. برای مثال همیشه مدل دربی را انتخاب می کنند یا همیشه یک مدل کفش اسپرت می خرند.

راهکار: هر باری که تصمیم می گیرید کفش جدید بخرید؛ علاوه بر رنگ جدید و متفاوت، مدل جدید و متفاوت را انتخاب نمایید.

اشتباهات در خرید کفش

پوشیدن کفش خاص در همه جا

بعضی از عزیزان یک کفش میخرند که با لباسی که پوشیدن به خوبی ست میشود ولی  دیده می شود که این کفش را  همه جا و با هرلباس دیگری می پوشند. مثلا یک مدل کفش رسمی خریده اند و با کت و شلوار ست کرده اند. تا اینجا هیچ مشکلی وجود ندارد.

مشکل از جایی شروع می شود که بعضی ها تصمیم می گیرند این مدل کفش را همه جا بپوشند مثل رفتن به گردش و طبیعت و پیاده روی و….

بی توجهی به قوانین نگهداری کفش

کفشی را می خریم و به خوبی ست می کنیم. بعد گذشت چند ماه از بین میرود. مشکل از کجاست؟  اگر به کفش واکس نزنیم و مقابل آفتاب بگذاریم و با آن همه جا برویم و هر روز استفاده کنیم ،نتیجه این می شود که بعد از سه چهار ماه از بین می رود و باید کفش نو بخریم.

بیشتر بدانید: راه های مراقبت کردن از کفش چرم طبیعی

درست گره نزدن بند کفش

درست گره نزدن باعث میشود بند ها کج و نامرتب باشند و زیبایی کفش را پایین می آورد. برخی افراد هم بند کفش ها را شل می بندند تا موقع پوشیدن کفش راحت باشند. برای حل این مشکل سه راهکار پیشنهاد می کنیم.

  1. از پاشنه کش استفاده کنید.
  2. کفش بدون بند بپوشید.
  3. بند کشی برای کفش خود بخرید.

اشتباهات پوشیدن کفش

پوشیدن کفش ورنی

عزیزان کفش ورنی برای ست شدن با لباس های کاملا رسمی و رسمی و حضور در مجالس عروسی و تالارهای جشن و از این قبیل محیط هاست نه مکان های دیگر.

پس توصیه می کنیم این مدل کفش ها برای استایل روزانه و عادی استفاده نکنید.

پوشیدن کفش جلومربعی

حیف نیست که این کفش را بپوشید؟ این نوع کفش ها هم زشت هستند و هم اینکه به اعتبار شما ضربه می زنند. پوشیدن کفش جلو مربعی سن شما را بسیار بیشتر نشان می دهد. دوران پوشیدن کفش جلو مربعی به پایان رسیده است.

پیشنهاد: مطالعه مقاله ویژگی های کفش نامناسب می تواند برایتان مفید باشد.

کفش جلو مربعی

پوشیدن کفش نوک تیز

کفش نوک تیز هم مانند کفش جلو مربعی برای پاهایتان مضر است. این مدل کفش باعث می شود به انگشتان پایتان فشار وارد شود. در مواردی مشاهده شده است که انگشتان پا خم شده اند.

بیشتر بدانید: آیا کفش چرم جا باز می کند؟

سایر اشتباهات پوشیدن کفش

پوشیدن کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند و هم چنین کفش با پاشنه ی باریک هردو برای سلامتی مضر هستند. چرم بازان پوشیدن کفش پاشنه بلند را توصیه نمی کند.

همانطور که می دانیم خانوم های محترم به توصیه ما گوش نخواهید کرد. پس خانوم های محترم لطفا پوشیدن کفش پاشنه بلند را محدود به مهمانی ها بکنید.

در محیط عمومی و برای کارهای روزمره کفش پاشنه بلند نپوشید.

فاصله واکس زدن کفش و پوشیدن آن

زمانی که فاصله بین واکس زدن کفش چرم و پوشیدن کفش کوتاه باشد؛ چون واکس کاملا به خورد کفش چرم نرفته است؛ اولا گرد و غبار محیط را جذب می کند ثانیا موجب کثیف شدن شلوار شما می شود. راهکار : شب کفش چرم را واکس بزنید و صبح استفاده کنید. به طور کلی فاصله بین واکس زدن کفش چرم و پوشیدن آن بایستی حداقل 3 ساعت باشد.

پیشنهاد: مقاله آموزش واکس زدن کفش چرم می تواند برایتان مفید باشد.

استفاده هر روزه از یک کفش

این مود در آقایان بیشتر مشاهده می شود. بعضی از آقایان یک جفت کفش مردانه می خرند.  تا زمانی که از بین نرفته و کهنه نشده است؛ هر روز استفاده می کنند. این مورد علاوه بر اینکه عمر کفش را کاهش می دهد؛ باعث می شود استایل شما تکراری شود.

راهکار: دو جفت کفش مردانه داشته باشید. یک هفته یکی را بپوشید و دیگری را هفته بعد و همینطور عوض کنید.

ست نکردن کفش

کفش چرم  قهوه ای رنگ ، کمربند چرم مشکی ، کیف پول زرشکی ، ساعت مچی با بند چرمی زرد رنگ همه ی این ها به تنهایی بسیار عالی هستند. اگر بخواهید کنار هم استفاده کنید استایل شما خراب و خنده دار می شود.

پیشنهاد: مقاله ست کردن لباس و کفش مردانه می تواند برایتان مفید باشد.

مقاله “اشتباهات پوشیدن کفش” چقدر برایتان مفید بود؟ با کدام مورد موافق هستید؟ با کدام مورد مخالفید؟ اگر سوال یا پیشنهادی دارید؛ لطفا کامنت بگذارید یا روی آیکن پایین سمت راست کلیک نمایید. خوشحال می شویم پاسختان را بدهیم.

با احترام فراوان

محمد عبانژاد : مدیر سایت چرم بازان

Rating 3.69 from 13 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال دارید؟ کلیک کنید
×
پشتیبانی واتساپ Whatsapp chat
پشتیبانی تلفنی Whatsapp chat
2 +